وبلاگ محسن

دیروز به ابزاری احتیاج داشتم که کل سیستم عامل رو برام بگرده و فایل های jpg رو تو یه دایرکتوری کپی کنه.
راستش برنامه خط فرمانی به خصوصی براش سراغ نداشتم، البته اگر یکم می گشتم حتما پیدا می کردم اما تصمیم گرفتم وقتی رو که برای پیدا کردن می خوام بذارم برای ساختن صرف کنم که نتیجش شد اسکریپت زیر:
#!/usr/bin/python3
import os, sys


def gather(src=None, dis=None, file_type=None):
    if not os.path.exists(dis):
        os.mkdir(dis)


    for i in os.popen('find ' + str(src) + ' -type f | grep '+ str(file_type) + '$'):
        os.system('cp  \"' + i.strip() + '\" ' + str(dis))


if len(sys.argv) > 1:
	gather(src=sys.argv[1], dis=sys.argv[2], file_type=sys.argv[3])
else:
    print('Usage: gather sourcepath destinationpath filetype')
    exit()


اسم اسکریپت رو gather می ذارم و با دستور chmod +x gather اگزکیوتیبلش میکنم و به دایرکتوری usr/bin/ منتقلش می کنم و از این به بعد هر وقت همچین چیزی خواستم فقط از ترمینال صداش می کنم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی