وبلاگ محسن

چطور فدورا رو آماده برنامه نویسی کنیم؟

| دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱ ب.ظ
من معتقدم اگر می خواین با لینوکس کار کنین باید یکی از این دو نفر باشید:
یا کسی که تمام زندگیش تو اینترنت خلاصه میشه؛چون با استفاده از لینوکس خودش رو برای همیشه از شر تمام بدافزار ها راحت کرده.
یا کسی که میخواد یه برنامه نویس حرفه ایی بشه.چون بهترین ابزار های ممکن برای توسعه نرم افزار ،اصلیت لینوکس دارن.
من تصمیم گرفتم تو دسته دوم باشم.
پس باید سیستم فدوراییم رو آماده این کار بکنم:
الان که دارم سی ++ یاد می گیرم مهم ترین چیزی که برای برنامه نویسیش می خوایم کامپایلر اون یعنی ++g ئه.پس با این دستور تو ترمینال اونو نصب می کنیم.
sudo yum install gcc-g++

چیزه دیگه ایی که میخوایم یه ادیتور ساده و در عین حال قدرتمنده که تمام نگاهها به سمت vim میره:

sudo yum install gvim

البته اگر علاقه مندید که تمام ابزار های برنامه نویسی رو یک جا داشته باشید و استفاده از IDE ها رو به صرفه تر میدونید ، انتخاب های خیلی زیادی پیش رو دارید و با توجه به سلیقه و میزان پیچیدگی کارتون میتونید از مورد دلخواه استفاده کنید.


خب حالا تمام اون چیزی که می خواستیم رو داریم.سوالی که برای تازه کارا پیش میاد اینه که حالا ما برنامه رو نوشتیم.چطور کامپایش کنیم؟

برای این کار کافیه کدی نوشته شده رو در یه مسیر دلخواه ذخیره کنید.بعد با استفاده از ترمینال به دایرکتوری که فایل cpp. وجود داره cd  کنید و اونجا این دستور رو تایپ کنید :

g++ Name_Of_Your_File.cpp

که بعد از اون یک فایل اجرایی در همون محل به اسم a.out ساخته میشه و برای اجرا کردنش کافیه دوباره به ترمینال رجوع کنیم و دستور 

./a.out

وارد کنیم.

اما گاهی پیش میاد که دوست دارید فایل اجراییتون با اسمی غیر از a.out ذخیره بشه.برای این منظور از سوویچ o- استفاده میکنیم:

g++ Name_Of_Your_File.cpp -o Name_Of_Your_File

دیدید چه راحته؟

برای استفاده از گنولینوکس تنها کافیه یه اتصال اینترنت پر سرعت داشته باشید و بعد بهترین ابزار ها در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترستون خواهند بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی